منتدى الاصدقاء (منتدى طلاب جامعة المنصورة)
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الاصدقاء (منتدى طلاب جامعة المنصورة)

منتدى كونة مجموعة من الاصدقاء واهميتة التعارف وتكوين الصداقات وزيادة الترابط بين الاصدقاء.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولشات المنتدى
مواضيع مماثلة

هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Brave Heart
    جنـــــــــــــــــــــه
    godzela
    pinkish*white
    8 مشترك
    كاتب الموضوعرسالة
    pinkish*white

pinkish*white

المزاج : حسب المزاج

هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty
    مُساهمةموضوع: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأربعاء 30 يوليو 2008 - 18:39

اهلا بكم اعضاء منتدى الأصدقاء
    عندي بعض الاسئلة اردت ان اطرحها عليكم ونتناقش فيها
    احيانا نرى في المنتديات اعضاءا كلامهم جميل ووجهات نظرهم مميزة تقول انك تتحدث لدكتور او استاذ ولكن في الحقيقة هو انسان طائش قد يناقض مايقوله في المنتدى وقد ينصح نصائح هو لا يعمل بها واحيانا نرى ان شخصا في المنتدى خفيف دم وفي حقيقته هو جدي قد يكون حازما لا ترى الضحكة في عينيه لكنه في المنتدى خفيف دم

فهل انت ممن يغير وجهات نظره ويرتدي شخصية اخرى عند دخوله للمنتدى
    1- ""بصراحة"" هل شخصيتك في المنتدى هي نفسها في الحقيقة وان كانت مقاربة فماهي نسبة التقارب
    2- مارايك في من يغير شخصيته وهل انت ممن يوافق على قولة لكل مكان شخصية
    3- من هو العضو الذي تعجبك شخصيته وتتمنى ان تتقابل معه في ارض الواقع "سؤال اختياري ولكن اذا اخترت الجواب عنه فالتكن الصراحة ثم الصراحة ثم الصراحة لانريد مجاملات فنحن في قسم اتكلم بصراحة يعنى مش عايزين غير الصراحة والصراحة راحة"
    4- هل غير المنتدى من شخصيتك "سؤال اجباري"
    pinkish*white

pinkish*white

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأربعاء 30 يوليو 2008 - 19:57

أنا هبدأ الأول:
    1_ايوه،بنسبة80% "يعنى بين قرايبى ببقى هاديه شويه .... بس مع اصحابى مقلكوش""هههههه انا صريحه اهو.....
    2_انا رأيى زى اختى"هى دايما تقولى ان لازم الواحد يتعامل على حسب شخصية اللى قدامه" يعنى احيانا لو حد حساس يبقى لازم ناخد بالنا اكتر ولو طيب يبقى لازم نقدر ده ولو كمان سوسه شويه واحنا وبطبيعة الحال احنا بنتعامل معاه على طول يبقى لازم ناخد بالنا معاه مش لازم نبقى زيه بس الحرص واجب...واقول ان لكل وقت كل واحد فينا جواه حاجات بتتغير وظروف بتجد عليه بتاخد من شخصيته حاجات وتضيف له حاجات وزى مبيقولو العيش يا ما يشوف ويتعلم....
    3_هو الحقيقة فى كتير بس اللى فكرت انى نفسى أقابله هى جنة و new artistالباقى بقى ببقى اسال عليه اختى بس هما دول اللى هى مش عارفاهم
    4_هو مش غير يعنى بالمعنى الحرفى بس اكيد عرفت ناس مكنتش اتصور انى ممكن الظروف تجمعنى بيهم لانكو طبعا كلكم عواجيز وفى العشرينات ازاى كنت هقابلكو بقى!!!!!!!!!!!!!! هههههههههههههههههه
    وطبعا فى معلومات عرفتها كتير مكنتش اعرفها واتمنى اننا نفيد بعض فعلا والنتدى يترك اثر فى نفس كل واحد فينا

بس خلاص هتعرفو ايه تانى؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!
    هههههههههههههههههههههههههههه

مستنية اجاباتكوا
    pinkish*white

pinkish*white

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالخميس 31 يوليو 2008 - 12:33

ايه يا جماعة مافيش اجابات ليه

مين هيقول رأيه بعدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    godzela

godzela

المزاج : مشغول
    اسم الكلية : كليه العلوم

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالخميس 31 يوليو 2008 - 17:00

1_اه هي نفس السخصيه حتي اسئلوا اصحابي النسبه ممكن توصل 90%
    2_أختك بتقول ان ( لازم الواحد يتعامل على حسب شخصية اللى قدامه ) انا بسميه تكيف مع الحياه لاني مقتنع ان لكل شخص مفتاح ونقط ضعف لازم نعرفها علشان نعرف نتعامل معه وانا بعتقد ان الشخصيه بتتكون بعد كده تتطور مع مرور الزمن واكتساب الخبرات بس فيه حاجات مبتتغيرش حتي ولو مر علي الانسان 1000000000 سنه وبالنسبه لكل مكان شخصيه ده انا اسميه نفاق وكدب الناس لازم تعرف الانسان بسخصيته الحقيقيه ولو فضل يغيرها ممكن يتوه من نفسه بعد كده ومش هيعرف يعمل ايه سعيتها هبقي شبه الحيوان (كائن السلمندر)
    3_انت يا pinkish وجنه و اختك وباقي الاعضاء تقريبا اصحابي
    4_اعتقد اني لو مكنتش بستفيد من المنتدي مكنتش اشتركت فيه بس مغيرش سخصيتي ممكن يضيف ليها او اعدل من العيوب الفيها بس تتغير معتقدش
    ده غير اني عرفت جيل جديد انتي واحده مدام احنا عواجيز
    و شكرا علي الاسئله الحلوه دي
    جنـــــــــــــــــــــه

جنـــــــــــــــــــــه

المزاج : تماااام
    اسم الكلية : احسن كليه ف الدنيا.. كليه علوم

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالجمعة 1 أغسطس 2008 - 8:46

السلام عليكم

موضوع جميل يا بنكش ...

السؤال الاول..
    يعنى الواحد يقدر يقول انه الحمد لله ...اعتقد ان صحبتى مثلا هيا اللى تقدر تحكم على ده..
    بس نقدر نقول ان مفيش اختلاف نهائى ..والحمد لله بنسبه كبيره اوى

السؤال التانى
    انا معاكى ومع اختك.. ربنا خلقنا كلنا بشخصيات مختلفه وطباع مختلفه..فلو شخصيتك اللىانتى متعوده عليها
    بتتعامل بيها مع كل الناس كده هنخسر ناس كتير اوى
    لازم نغير شخصيتنا حسب الشخصيه اللى ادامنا.. علشان نعرف نكتسبها.
    وبعد كده كل واحد هيتعود على شخصيه التانى

السؤال التالت
    اكيد نفسى اقابلكو كلكوووووووو لانكو كلكو اعضاء متميزين
    وبجد بشكرك اوى يا بنكش انتى و g0zela
    ده بس من زوقكو..ربنا يخليكو ليا يااارب

السؤال الرابع

اكيد استفدت كتييييييييييييييير من المنتدى والا فعلا مكنتش كملت..
    واكبر استفاده انى عرفتكو

...
    pinkish*white

pinkish*white

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالجمعة 1 أغسطس 2008 - 13:55

شكرا على رأيكم ومشاركتكم معايا

بس ياريت باقى الأعضاء يشاركوا

يلا عايزين نعرف رأيكم scratch scratch
    Brave Heart

Brave Heart

المزاج : Games & Films

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالجمعة 1 أغسطس 2008 - 15:07

موضوعك جميل يا بنكش وأنا هشارك فيه :

1- أنا فعلا شخصيتي في المنتدى قريبه جدا من شخصيتي في الحقيقه بنسبة مثلا 80% والإختلاف بين الواقع والحقيقه إني هنا في المنتدى بقول حاجات وباتكلم في مواضيع جريئه مش ممكن أفتح مواضيع زيها في الحقيقه زي مثلا موضوع (لو أختك بتحب هتعمل إيه؟) أنا بتهيألي هتحرج أطلب من أي بنت تقول رأيها في موضوع زي ده في الحقيقه .

2-لأ أنا مش موافق طبعا إن الإنسان يكون له في كل مكان شخصيه وعلى فكرة الشخص اللي بيكون كده بيبقى معروف ومن الأخر أمره مفضوح وأنا متفق معاكي ومع أختك إنك ممكن تكلم كل شخص حسب طباعه بس تغييرك يكون محدود .

3-طبعا أنا أعرف تقريبا كل الأعضاء الأولاد في المنتدى بس ما أعرفش في البنات إلا New Artist لأنها بنت خالتي وهي فعلا بنت محترمه جدا ولما أنا دعيتها للمنتدى بتاعنا ما أتأخرتش وشاركت معانا على طول بالرغم إنها مش في كلية العلوم ولكن أنا ما بقى ما قابلتكيش يا بنكش إنتي و جنه وكمان إيناس ولكن أكيد هتعرف على شخصيتكوا أكتر إن شاء الله لما تقعدوا على كرسي الإعتراف بتاع جنة بإذن الله .

4-اه فعلا المنتدى بأمانة غير شويه صغيرين في شخصيتي وكان له تأثير في شخصيتي لأنه علمني أقدر أعبر عن شعوري وأكتب عن أي موضوع لأني مش متعود أعبر عن شعوري أو أفكاري تجاه أي موضوع بالكتابة بس المنتدى أتاح ليا الفرصه الجميله دي في الحوار والنقاش وإستماع أراء الشباب والبنات في مواضيع كتير.
    new artist

new artist

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأحد 3 أغسطس 2008 - 2:28

اولا شكرا ليك يامحمد بجد انت عارف رايي فيك كويس
    ثانيا احب اشارك معاكو انا فعلا شخصيتي هنا زي بره
    يعني بكلم براحتي اوي معاكو واحس انكو كلكو اخواتي
    حسيت معاكو معني الصداقه والاخوه الي بجد علي الرغم
    انها في الحياه العاديه مفتقده شويه لان الناس بمليون وش
    بس احسن حاجه هنا ان المصالح بعيده عن افكاركو شويه
    بس انا كده بره المتندي وجواه بحب الضحك وبحب المرح وبحب اقول رايي بصراحه في اي حاجه هتعجبني اولا
    لاني مبعرفش اكدب ولا اجامل حد
    واتمني اني لو غلط فحد يسامحني ونفتح صفحه بيضه مع بعض
    وشكرا ليكو علي الصراحه دي لانها بره ملهاش اثر
    تقبلو فائق احترامي لمنتداكو الغالي عليا
    pinkish*white

pinkish*white

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأحد 3 أغسطس 2008 - 11:43

شكرا يا جماعة على مشاركاتكوا الجميلة دى

وان شاء الله ربنا يسترها معانا بس لو قعدنا على الكرسى

ها مين هيقول رأيه تانىىىىىىىىىىىىىىى
    harry potter

harry potter

المزاج : magic
    اسم الكلية : العلوم

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأحد 3 أغسطس 2008 - 13:36

يا بنكش مواضيعك جميله وافكارهاحلوه
    1_انا شخصيتى فى المنتدى تقريبا زى شخصيتى الحقيقيه بنسبه 90% والكلام ده اللى ياكده حبايبى من علووووم
    وانا اصلا بحب المرح برضه
    2_المفروض ان كل انسان تبقاله شخصيته والا ان قعد يغيرها كده يبقى منافق بس الفكره ان كل انسان مختلف عن غيره وليه نمط تفكير معين فلازم الواحد يبقى ليه اسلوب خاص فى انه يتعامل مع الناس ويعرف يتواصل معاهم ازاى
    والحاجات دى احنا بنتعلمها من تعاملاتنا مع الناس
    3_انا الحمد لله يا بنكش اعرف معظم الاعضاء فى المنتدى بس الواحديتمنى انه يتعرف عليكى انتى و اختك و جنه و New Artistوكمان yanamar
    4_هو المنتدى غير فى شخصيه الواحد لانه خلاه يتفاعل مع ناس بجد محترمين ومعلوماتهم واهتمامتهم تستحق الاحترام ولو المنتدى مش كويس ما كانش الواحد استمر فيه
    pharmacy_150

pharmacy_150

اسم الكلية : Mansoura Faculty Of Pharmacy

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالثلاثاء 2 سبتمبر 2008 - 2:14

اولا احب اشكر بنكش علي الموضوع الجامد ده
    انا شايف ان
    1- انا شايف انها متقاربه جدا يمكن بنسبه 95% والفارق ده بتبقي حاجات شخصيه
    وطبعا زي ما الاعضاء قالوا ان المنتدي بيفتح باب الحوارفي مواضيع صعب التناقش فيها خارجه
    face face يعني
    2- طبعا فعلا لازم تكون شخصيتك واحده وانت ثابت عليها وانا كده الحمد لله
    بس موضوع التغيير ده حسب الشخصيه اللي قدامك بتكلمها حساسه محترم مبيهموش علي حسب الشخصيه مش علي حسب المكان طبعا
    3- طبعا انا لحد دلوقتي مفيش ولا عضو قابلته او اعرفه شخصيا وده بسبب اني مش في الكليه خالص
    طبعا ما عدا قرايبي وحبايبي روووووووووزي وياسو
    بس طبعا والله بجد اتمني اتقابل بكل الاعضاء وخاصه هاري بوتر
    4- طبعا المنتدي غير كتير بس مش تغيير اللي هو جزري يعني لا بس يعتبر عدل حاجات للاحسن
    اما عن الاستفاده فده طبعا اكيد زودني معلومات جااامده وعرفت منه اصحاب جااااامدين والا مكنتش هستمر فيه

تقبلوا رايي وشكرا عالموضوع بجد

وكل عام وانتم بالف خير ورمضان كريم
    مشمشه

مشمشه

المزاج : Sad
    اسم الكلية : كليه العلوم جامعه المنصورة

مُساهمةموضوع: رد: هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالجمعة 19 سبتمبر 2008 - 8:49

انا شخصيتى فى المنتدى هيا نفسها خارج المنتدى
    طبعا انا ضد تغير الشخصيه
    ومش لازم نغيرها علشان نعرف نتعامل مع الاخرين
    انما اللى بيحصل
    اننا لازم نقبل بعض
    كل واحد له شخصيه واسلوب فى التعامل لازم يكون فى اختلاف بيبننا وبين اصحابنا
    بنحاول نتقبل الطرف الاخر بعيوبو وبمميزاته

اكيد انا اعرف ناس هنا فى المنتدى بعد رؤيه صورهم
    انما طبعا مفيش معرفه شخصيه بيننا
    اللى اعرفها بس هيا سااره اختى
    ونفسى اشوف كل الاعضاء اللى معرفهمش علشان لازم اكون عارفه الشخص اللى بكلمه

المنتدى ده هو الوحيد اللى انا بكتب فيه وبتابع كل موضوعاته على اد قدرتى ووقتى

هل شخصيتك فى المنتدى نفسها خارج المنتدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    صفحة 1 من اصل 1
     مواضيع مماثلة
    -